Rubriek archief: Inhoud

• Album
    · Introductie album
    • Foto's
      · Kap · Eerste sneeuw · ‘Gek van de Lek’ · Licht en donker in de Lexmondse waard · Viaanse brug · Panorama Lek · Voorbereiding
    • Loesje
      · Blauw · Uit de oude doos · Loesjes huis, straat en verhaal
    • Schilderijen
      · Rivierenland in beeld · Hitte en regen · Berglandschappen · Hoog water bij Golberdingen · Sneeuw bij Jaarsveld · Gekapt… · Regen en hagel · Herfst aan de Zederik · Avond aan de Zederik · Verlengd · Dooi in de Lexmondse Waard · Sneeuw! · Kersbergsche veer in winter · Afscheid · Avond · Mist · Spetterende najaarsdag · Warme dag in de Kersbergsche waard · Laag water aan de Lek · Begin van een warme dag · Zomerse regenbui · Torrent des glaciers · De gletcher · Alsof het zomer is… · Lek bij Goilberdingen · Lente in de Kersbergsche waard · Nazomer aan het water · Het water stroomt over de waard · Herfst in de Kersbergsche uiterwaarden · Sneeuwbui · Achthoven vanaf de overkant · Hoogzomer in de Achthovense waard
  • Cultuurwaarden
    · ‘Duurzame balans tussen groen en groei’ · Beeldbepalende panden en rijksmonumenten · Introductie cultuurwaarden
    • Archeologie
      · Uitstroomkoker uit de dijk · Uitstroomkoker in de dijk · Uitstroomkoker · Opgravingen · Kleine opening gewelf · Verzameling oude stenen · Oude sluis · Gewelven onder Sluis
    • Historie
      · Oude kaart van Ameide · Oude kaarten · De dijksecties rond 1832 · De Lek rond 1832 · In en rond Sluis
    • Natuur
  • Dijkverzwaring
    · Stijger bij Kok Lexmond · Waar komt onze klei vandaan? · Introductie dijkverzwaring · Waar liggen de secties
    • Sectie I
    • Sectie II
    • Sectie III
      · Metaaldetector · Talud bekleding · Op zoek met de metaaldetector · Zinkstuk · Herkenbaarheid verdwijnt · Beschermde bomen Slot Herlaer · Fruitbomen · Slot Herlaer · Kaart sectie III
    • Sectie IV
    • Sectie IX
      · Kersbergsche Waard · Zinkstuk Kersbergsche uiterwaard · Doek aanbrengen · Dijkdoek · Paar uur later in Lexmond · Open verbinding Lek- Kersbergsche uiterwaard · Kersbergsche uiterwaard · Oude rivierloop · Lexmond · Beschermd · Gekapt… · Kabels bijna verlegd in Lexmond · Nutsvoorzieningen · Oude rivierloop · Bomen rooien · Populierengroep · Kaart sectie IX
    • Sectie V
    • Sectie VI
    • Sectie VII
      · Kievietsnest · Achthoven en weer verder · Mooi licht aan de Lek · Kaart sectie VII
    • Sectie VIII
      · Man met kind · Reparatie zomerdijk · Kaart sectie VIII
    • Sectie X
      · Gemaal Lexmond · Gemaal Lexmond · Kaart sectie X
    • Sectie XI
      · Kom Lekdijk · Kaart sectie XI
    • Verkeersveiligheid
      · Reactie verkeersveiligheid · Reparatie wegdek · Snelheidscontrole · Nieuwe rubiek: Verkeersveiligheid
  • Over de stichting
    · Schoolklas bezoekt tentoonstelling · De website van Stichting Lekdijk · Introductie van de stichting · LOFLIED AAN DE LEKDIJK
    • Agenda
      · Lekdijk Alblasserwaard in de picture
      omdat een dijk leeft in alle facetten · Dijkwerkzaamheden
    • Nieuws
    • Sponsors
      · Omdat een dijk leeft in alle facetten · Rabobank Vianen-Meerkerk · Rabobank Alblasserwaard-Lekstreek · Hoogheemraadschap van de Alblasserwaard en de Vijfheerenlanden