• oktober 2004
    · ‘Gek van de Lek’ · Licht en donker in de Lexmondse waard · Nutsvoorzieningen verleggen · Kabels verleggen bij Slot Herlaer

29 oktober 2004

‘Gek van de Lek’

Foto’s van Niek Woudenberg 1921-2002
Op de benedenverdieping van het Stedelijk Museum Vianen is tot en met 5 december een prachtige fototentoonstelling te bewonderen onder de titel ‘Gek van de Lek’.
Op de tentoonstelling is een keuze te zien uit zwart wit foto’s van fotograaf Niek Woudenberg die door hemzelf zijn ontwikkeld en afgedrukt. Zoals hij zelf eens zei was hij ‘helemaal gek van de Lek’.

Ingezonden door Leon Segond om 16:44 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

22 oktober 2004

Licht en donker in de Lexmondse waard

Ingezonden door Frank Dekkers om 23:07 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

5 oktober 2004

Nutsvoorzieningen verleggen

http://www.stichtinglekdijk.nl/afbeeldingen/PICT0029 (640 x 480).html

Het stuk dijk ter hoogte van Slot Herlaer wordt deelsectie 3 genoemd. Nu de leidingen daar ook worden verlegd is de kans groot dat er op archeologisch gebied vondsten gedaan kunnen worden. Reden voor Stichting Lekdijk om een kijkje te nemen.

Ingezonden door Ina Renes om 22:15 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

Kabels verleggen bij Slot Herlaer

Ook de kabels bij Slot Herlaer zijn nu aan de beurt om verlegd te worden. Bij deze afgraving ziet men tussen de klei het zuivere zand tevoorschijn komen. Dit zand wordt meegevoerd door het water dat onder de dijk doorstroomt. Dit verschijnsel wordt piping genoemd en is een van de redenen waarom het belangrijk is dat de dijk verzwaard moet gaan worden.

Ingezonden door Ina Renes om 21:09 uur | Reacties (0) | Terug naar boven