• januari 2006
    · Oude rivierloop · Lexmond · Feestelijke opening · Beschermd · Gekapt… · Gekapt… · Tentoonstelling

23 januari 2006

Oude rivierloop

Kale dijk

Op de dijk is het kaal en leeg, er zijn nog een paar bomen te zien de rest ligt plat. Ondanks het koude, mooie weer is het een trieste aanblik. Het zal wennen worden. In de uiterwaard is de oude rivierloop nu goed te zien.

Ingezonden door Ina Renes om 12:43 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

Lexmond

Ook de rij populieren ter hoogte van de fa. Zondag is verdwenen.

Ingezonden door Ina Renes om 12:36 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

17 januari 2006

Feestelijke opening

Burgemeester Koen Foto: Wijnand de Groot

Afgelopen zaterdag werd de tentoonstelling van Stichting Lekdijk in de Schenkerij van Slot Herlaer in Tienhoven geopend door burgemeester Koen. Het is de derde tentoonstelling met het thema ‘Lekdijk in de Picture’ die de Stichting Lekdijk organiseert om aandacht te vragen voor het Culturele Erfgoed van de dijk.

Er worden foto’s, schilderijen en vondsten tentoongesteld van o.a. Berry van Arkel, Frank Dekkers, Hans van der Hek, Luuk Oevermans, Ina Renes, Andre Tukker en Jacco Zwart. Er was veel belangstelling voor het werk van deze Lekdijk liefhebbers.

Dale Ensemble Foto: Wijnand de Groot

De feestelijke opening werd muzikaal omlijst door het ‘Dale Ensemble’ uit Harmelen, musici die allen spelen in het ‘Orkest van het Groene Hart’ uit Woerden.

De tentoonstelling is nog te bezichtingen t/m 12 februari op woensdag- en zondagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur. Op verzoek wordt de film ‘De story of Sluis’ van Anja van der Grijn voor groepen vertoond. Deze film gaat over de dijkverzwaring op Sluis in de periode 2002-2004.

Ingezonden door Leon Segond om 22:13 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

Beschermd

Ingezonden door Ina Renes om 17:14 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

Gekapt…

Gekapt

Ingezonden door Ina Renes om 17:00 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

14 januari 2006

Gekapt…

Kersbergsche veer in januari 17-01-05 60x80 cm

Ingezonden door Frank Dekkers om 14:52 uur | Reacties (0) | Terug naar boven

1 januari 2006

Tentoonstelling

Lek in de mist Foto: Hans van der Hek

Op 14 januari a.s. zal op Slot Herlaer de 3e tentoonstelling geopend worden. Een nieuwe deelnemer, die oorspronkelijk uit Groot-Ammers komt, doet mee met prachtige Lekfoto’s waarvan hier alvast een voorproefje.

Verder wenst Stichting Lekdijk een ieder een gelukkig 2006!

Ingezonden door Ina Renes om 19:26 uur | Reacties (1) | Terug naar boven